joi, 17 martie 2016

Aștept

"Lucrurile pe care le-am dorit eu, profesore, nu le-am putut obţine niciodată cerându-le sau luptându-mă pentru ele. Cum poţi să lupţi pentru tandreţe? Sau pentru duioşie? Cel mult poţi să le aştepţi. Aşa că eu sunt învăţată să aştept. Cred că asta fac de când mă ştiu. Aştept."   Octavian Paler

A aștepta... oare timpul se poate masura când aștepți tandrețe, există o limită pentru acest timp? Cât timp pot aștepta? Oare, acel timp se resetează, pot spune la sfârșitul lui că nu mai merită așteptarea? Bine, o să întorc clepsidra cu nisipul scurs în partea de sus, să fie sugrumat de orificiul de sticlă. Parcă și clepsidra ar vrea ca timpul să treacă mai greu, să îți dea prilej a te întâlni cu tandrețea... Dar timpul alocat întoarcerii iarăși și iarăși a clepsidrei ce limită are? Putem afișa timpul pentru așteptării tandreței pe un panou? Putem pune, la ora 12 Tandrețe, dacă pană la ora 12 nu primești, cer să se afișeze și întârzierea. Cum ar suna: "Pentru tandrețea de la ora 12 se anunță întârzieri de 2 ore"  sau "Pentru tandrețea de la ora 12 se anunță întârzieri necunoscute sau scoase din circulație..."? 
Dacă ai bagajul făcut și în el ai pus, o pereche iubire, o dragoste, o tandrețe (tandrețea ta care o oferi), atenție, ascultare, duioșie, dor, atingeri, sărutări... cum aștepți tandrețea? Stai drept cu bagajul la picior, te așezi pe el, stai în direcția ceasului ce îți anunță sosirea tandreței, ești atent la megafon să asculți anunțarea sosirii ei sau întărzierii ei...?

"Uneori aşteptarea ne maturizează, alteori ne omoară."-Octavian Paler

Niciun comentariu: