joi, 20 iunie 2013

Ascensiune către Tamoanchan

Stă singur, cu ochii mari și reci
Pe acea potecă nu o să treci!
Că el e ploaie
Și șiroaie
E Luna de pe cer
E al stelelor grănicer!
E ceea ce îți dorești,
E ceea ce nu o să primești...
Pentru că el stă singur
Acest lucru e sigur...
Că el e tunet
Și răsunet
E Soarele arzător
Apărător și acuzator.
E coșmarul încețoșat,
E gândul controversat,
E rugăciunea catre zei,
E visul spulberat de ei...
E știuletele de porumb
În cavoul de plumb.

Nota: în vechea religie a mesoamericanilor Tamoanchan și Tlalocan sunt locuri de origine și de destinație ale unur substanțe subtile (suflete, forțe divine) care se află în interiorul creaturilor. Aceste substanțe circula din Tamoanchan în Tlalocan, o circulație a invizibilului care transformă și animă fințele lumii.


5 comentarii:

Cub de gheata topit dupa zambete spunea...

e un cuvant ce umbla fara o destinatie anume ... in gand.

Anonim spunea...

Cred ca sunt incapabila sa-ti ofer iubirea pe care ti-am promis-o,pe care o doresti si pe care o meriti,dar sa stii ca nici eu nu te iubesc mai putin cu toate ca n-am stiut sa-ti dovedesc si prin fapte.Si eu te iubesc,nu stiu daca neconditionat sau nu.Daca nu ,te rog sa ma ierti,sunt departe de a fi perfecta.Nu stiu ce sa fac,te-am ranit atat de mult fara sa vreau,imi pare rau ,iarta-ma.Crezi ca mai avem vreo sansa de a fi impreuna?Ar fi pacat de iubirea noastra atat de profunda sa moara inainte de a incepe.Iarta-ma ,te implor pt toate gafele si greselile mele.Te rog ajuta-ma sa-mi vindec neputinta.Te rog da-mi un raspuns.TE IUBESC

Tlaloc spunea...

Raspuns catre Anonim

Nu ma iubesti, nu ma cunosti, nu te cunosc! si cel mai important: NU TE IUBESC! E ultimul raspuns pe care pot sa ti-l dau. E ultimul mesaj pe care o sa il postez de la persoane anonime.
Am observat ca ai nevoie de atentie, foarte multa atentie, poate esti un suflet ravasit... nu te inteleg. Incearca sa te calmezi, nu sunt de astazi si nici de maine. Acest blog poate nu e pentru tine, nu e o cale de cuceri o fata, acceste cuvinte inseamna prea putin pentru tine si caracterizeaza personajul meu in nebunia lui.
Iti doresc o zi senina!

Tlaloc spunea...

@ cubulet (acum e cald, poate te-ai topit un pic)

Intradevar e un cuvant, e o stare, e insasi personajul Tlaloc! Ascensiunea lui catre Tamoanchan, ascensiunea lui din palatul de jad, din locul subteran, din Tlalocan.
Am inceput sa studiez religia mesoamericanilor si o sa transpun personajul meu in anumite situatii cum le-as vedea eu.
O seara frumoasa!

Holy Sinner spunea...

Nu trebuie sa judecam ceea ce nu intelegem...Dar poate ca totusi..ar trebui sa iubim ceea ce nu intelegem !

Pace tie, Tlaloc !