joi, 7 februarie 2013

Legătură peste moarte

"Mă simt ca o pală de vânt și te simt atât de rece pierdută în depărtare..."

Îl văzusem și astăzi cum își leagă șireturile pantofilor negri, atenți lustruiți. Încearcă să nu îi murdărească, nu ar suporta ca încălțările lui să fie murdare, pline de mâzga ce se află mai la tot pasul în acest oraș uitat de timp. Șiretul e doar unul, o împletitură de ață cu capetele netezite.
Secundele timpului parcă bat cu putere  într-un mod de visare. Îl văd cum privește pierdut în lumea gândurilor  la acel simplu șiret...
Oare ce ne-am face în viață fară șireturi, ne-am pierde încălțările în colțurile străzii, ne-am supune picioarele să tresare la fiecare piatră atinsă, sângerând în mizerie...?
Trec cu frică pe lângă acest om, privirea lui imi provoacă o neliniște aparte. Nu apuc să fac doi pași de el și mă strigă:
 "-Stimabile!
- Nu te face că nu mă vezi, sunt doar un om pe niște scări cu o pereche de pantofi!
-Te-am văzut adiniauri cum mă priveai suspect, ce ți-am făcut?
-Dacă dau importanță cum să îmi leg acest șiret mă face suspect? suspect de ce?
-Privește și ia aminte, șiretul e doar unul și se împreună în doi, asemenea ție și iubitei tale faceți un tot, un singur șiret, dar nu e deajuns acest lucru. Privește acest pantof, acesta e viața voastră, legați bine acest pantof, un capăt al șiretului ești tu, celălalt capăt e ea, faceți un nod puternic urmat de o fundă simetrică, nu e deajuns să fiți un tot trebuie să vă împreunați într-o legătură..."
Nu îl las să își termine discursul și o iau la goană, îl aud cum strigă după mine "Tinere, tinere!!!"
Mă opresc la un colț al străzii, respirația mi-e sacadată...

Tlaloc îl cunoaște pe acest tânăr și o cunoaște si pe a lui iubită. Iubita lui are pantofi cu toc și nici un fir de ață...

Astăzi sunt...

Un comentariu:

Holy Sinner spunea...

Tlaloc, Zeu al ploii, te felicit pentru idealismul filosofic si intensitatea dramatica a pasiunii si a emotiei de care dai dovada.
Daca scriitorul este un "inginer al sufletului", dupa cum afirma insusi implacabilul si radicalul Stalin, atunci tu excelezi cu desavarsire in aceasta "meserie".