vineri, 11 iunie 2010

Iartă-mă!


Câţi dintre voi aţi folosit acest cuvânt?
Iartă-mă, îmi cer scuze sau îmi pare rău!
Oare cui îi folosec cuvintele acestea, nouă celor răniţi, lor celor care ne-au făcut rău (sau invers)...?
Ok, spui că îţi pare rău de ceea ce ai făcut, dar atunci de ce ai mai făcut acest lucru, înainte să îl faci nu îţi parea rău, când l-ai făcut erai dornic să îl faci? Da, am înţeles, acum te muşcă conştiinţa, după ce ai murdărit un om cu noroi acum vrei să îl cureţi... cu zăpadă?!
Şi apoi de ce să te iert, pentru că sunt un om rational, pentru că iubesc, pentru că "aşa trebuie"...? Eu tot murdar cu noroi o să fiu, am priceput m-ai spalat cu zăpadă... ştiai ca e rece? acum "sunt" mai curat, sunt obligat să te iert...?
Şi apoi cine o să fie împăcat sufleteşte, eu sau tu, dacă te iert?
Desigur, tu o să fi, aşa spune legea creştinească, acum conştiinţa ta e curată!
Dar eu...?

Tlaloc iartă, sufletul lui nu poate să ţină ură, dar niciodată nu va uita!

E bine să iertăm, la rândul nostru o să greşim şi noi, atunci am vrea să fim iertaţi, oricare ar greşi e bine să îşi ceara iertare...

Astazi sunt o rază de Soare...

4 comentarii:

Hălăţel spunea...

Vad ca ai facut cateva schimbari pe aici.Dragut.
Cat despre iertare..nu e chiar usor sa ierti si (pentru mine) nu e usor nici sa spun "iarta-ma".

Otilia spunea...

Eu stiu sa iert, poate prea repede, mai greu este sa-i vezi pe altii care nici nu stiu sa-si ceara iertare dar nici sa ierte. Pupici de la malul marii!

Stoicescu A. spunea...

Cel ce știe să ceară iertare este cu adevărat un OM. Începe să înțeleagă mecanismul omenirii, că fiecare greșim. Devine omul natural de care viața are nevoie pentru a „respira” cu adevărat...


Totuși, este foarte important ca iertarea fie dată atunci când cel ce o cere, o face din inimă.

Iert, dar vreau să mi se dea posibilitatea s-o fac. Să fie un regret al faptei real.

Cer iertare când am greșit și sper să nu se mai întâmple niciodată să greșesc...

Tlaloc spunea...

@ Hălăţel
Intradevar e un lucru greu, dar totusi mai trebuie sa si iertam...

@ Otilia
Sunt anumite persoane care nu pot ierta, se aduna in sufletul lor atata ura...

@ Stoicescu A.
Mare dreptate ai, trebuie sa iertam in momentul potrivit si sa ne asumam consecintele, pana la urma sunt faptele noastre.